1. دستنویس یادداشت برداری کنید :
در حالی که یادداشت برداری در لپ تاپ سریعتر است، استفاده از قلم و کاغذ به شما کمک می کند تا بهتر یاد بگیرید و درک کنید. محققان دانشگاه پرینستون و UCLA دریافتند که وقتی دانشآموزان با دست یادداشتبرداری میکنند، فعالتر گوش میدهند و میتوانند مفاهیم مهم را شناسایی کنند. با این حال، یادداشت برداری روی لپ تاپ منجر به رونویسی بی فکر و همچنین فرصتی برای حواس پرتی، مانند ایمیل می شود.ورزش و سلامتی
پم مولر، یکی از نویسندگان و استاد روانشناسی دانشگاه پرینستون، می نویسد: «در سه مطالعه، ما متوجه شدیم که دانش آموزانی که روی لپ تاپ یادداشت می کردند، در سؤالات مفهومی عملکرد بدتری نسبت به دانش آموزانی که به صورت طولانی یادداشت می کردند، داشتند. ما نشان میدهیم که در حالی که یادداشتبرداری بیشتر میتواند مفید باشد، تمایل یادداشتبرداران لپتاپ به رونویسی کلمه به کلمه سخنرانیها به جای پردازش اطلاعات و قالببندی مجدد آن به زبان خودشان، برای یادگیری مضر است.
2.چندوظیفه ای را متوقف کنید
چندوظیفه ای یک افسانه است. ممکن است فکر کنید که برای مثال در حین مطالعه با ارسال پیامک، دو پرنده را با یک سنگ میکشید، اما در واقع عادتهای ضعیفی در مطالعه ایجاد میکنید. به گفته محققان، به اصطلاح "چند وظیفه ای" زمان مطالعه شما را طولانی می کند و در نهایت ممکن است به نمرات شما آسیب برساند.
3. "سبک های یادگیری" را فراموش کنید
محققان و کارشناسان یادگیری درباره مفهوم سبک های یادگیری بحث می کنند، برخی حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند وجود ندارند. نتیجهگیری ما این است: علیرغم حجم کار روی این موضوع، دانشمندان «عملاً هیچ مدرکی» برای حمایت از مفهوم سبکهای یادگیری پیدا نکردهاند، اگرچه آنها این امکان را برای تحقیقات بیشتر در سالهای آینده باز گذاشتند. ما به شما توصیه می کنیم که سعی نکنید مواد خود را متناسب با سبک خاصی بسازید زیرا ممکن است ارزش صرف وقت یا تلاش را نداشته باشد.محیط زیست و گردشگری
نکته اضافی: برای مدت طولانی روی یک موضوع تمرکز نکنید
اگر هرگز از مطالعه مکرر صفحات نتهای تاریخ، بررسی دقیق فرمولهای شیمی یا تمرین مقیاسهای موسیقی احساس «سوختگی» نکردهاید، خودتان را خوش شانس بدانید. اما بدانید که تهدید واقعی است. بهتر است مواد خود را به جای صفر کردن مداوم در یک منطقه تغییر دهید. (پیوستن حوزه های موضوعی مرتبط یا مشابه با هم قابل قبول است؛ به عنوان مثال، به جای حفظ واژگان، در خواندن نیز ترکیب کنید. اگر ریاضی انجام می دهید، به جای تنها یک مفهوم، چندین مفهوم را با هم حل کنید.)
1. دستنویس یادداشت برداری کنید :
در حالی که یادداشت برداری در لپ تاپ سریعتر است، استفاده از قلم و کاغذ به شما کمک می کند تا بهتر یاد بگیرید و درک کنید. محققان دانشگاه پرینستون و UCLA دریافتند که وقتی دانشآموزان با دست یادداشتبرداری میکنند، فعالتر گوش میدهند و میتوانند مفاهیم مهم را شناسایی کنند. با این حال، یادداشت برداری روی لپ تاپ منجر به رونویسی بی فکر و همچنین فرصتی برای حواس پرتی، مانند ایمیل می شود.ورزش و سلامتی
پم مولر، یکی از نویسندگان و استاد روانشناسی دانشگاه پرینستون، می نویسد: «در سه مطالعه، ما متوجه شدیم که دانش آموزانی که روی لپ تاپ یادداشت می کردند، در سؤالات مفهومی عملکرد بدتری نسبت به دانش آموزانی که به صورت طولانی یادداشت می کردند، داشتند. ما نشان میدهیم که در حالی که یادداشتبرداری بیشتر میتواند مفید باشد، تمایل یادداشتبرداران لپتاپ به رونویسی کلمه به کلمه سخنرانیها به جای پردازش اطلاعات و قالببندی مجدد آن به زبان خودشان، برای یادگیری مضر است.
2.چندوظیفه ای را متوقف کنید
چندوظیفه ای یک افسانه است. ممکن است فکر کنید که برای مثال در حین مطالعه با ارسال پیامک، دو پرنده را با یک سنگ میکشید، اما در واقع عادتهای ضعیفی در مطالعه ایجاد میکنید. به گفته محققان، به اصطلاح "چند وظیفه ای" زمان مطالعه شما را طولانی می کند و در نهایت ممکن است به نمرات شما آسیب برساند.
3. "سبک های یادگیری" را فراموش کنید
محققان و کارشناسان یادگیری درباره مفهوم سبک های یادگیری بحث می کنند، برخی حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند وجود ندارند. نتیجهگیری ما این است: علیرغم حجم کار روی این موضوع، دانشمندان «عملاً هیچ مدرکی» برای حمایت از مفهوم سبکهای یادگیری پیدا نکردهاند، اگرچه آنها این امکان را برای تحقیقات بیشتر در سالهای آینده باز گذاشتند. ما به شما توصیه می کنیم که سعی نکنید مواد خود را متناسب با سبک خاصی بسازید زیرا ممکن است ارزش صرف وقت یا تلاش را نداشته باشد.محیط زیست و گردشگری
نکته اضافی: برای مدت طولانی روی یک موضوع تمرکز نکنید
اگر هرگز از مطالعه مکرر صفحات نتهای تاریخ، بررسی دقیق فرمولهای شیمی یا تمرین مقیاسهای موسیقی احساس «سوختگی» نکردهاید، خودتان را خوش شانس بدانید. اما بدانید که تهدید واقعی است. بهتر است مواد خود را به جای صفر کردن مداوم در یک منطقه تغییر دهید. (پیوستن حوزه های موضوعی مرتبط یا مشابه با هم قابل قبول است؛ به عنوان مثال، به جای حفظ واژگان، در خواندن نیز ترکیب کنید. اگر ریاضی انجام می دهید، به جای تنها یک مفهوم، چندین مفهوم را با هم حل کنید.)